Unikt gästspel av ”The Noa Eshkol Chamber Dance Group” i höst

Publicerad: 22 aug 2022

Under hösten får Norrköping ett unikt gästspel av den israeliska kammardansgruppen ”The Noa Eshkol Chamber Dance Group” som uppträder med en dansföreställning samt håller i två dansworkshops på Norrköpings Konstmuseum. Nu erbjuder vi våra besökare en unik möjlighet att uppleva Noa Eshkols koreografiska teori i praktiken på Norrköpings Konstmuseum.  Workshopsen leds av veterandansaren Racheli Nul-Kahana,  som arbetat med Noa Eshkol i många år, samt nyare medlemmar – Noga Goral, Dror Shoval och Mor Bashan.

Idag den 22  augusti öppnar anmälan för att delta i dansworkshops med gruppen. I kalendariet finns två workshops att anmäla sig till, en workshops är öppen för alla över 15 år och den andra riktar sig till professionella dansare. Varje workshop har 15 platser, anmälan görs via ett formulär under respektive programpunkt. Workshopsen hålls på engelska och genomförs utan kostnad för deltagarna. Först till kvarn gäller.

Din kropp är en orkester! Gå in i Noa Eshkols otroliga sinnes och kroppsmatris. I denna workshop får du som deltagare arbeta med Eshkol-Watchmanrörelsenotationssystem (EWMN), från att sträva efter att förkroppsliga EWMN:s rörelser till att uttrycka de poetiska dimensionerna av Noa Eshkols kompositioner.

22 september – Dansworkshop för professionella dansare med ”The Noa Eshkol Chamber Dance Group”

Nu har du som professionell dansare, koreograf eller danspedagog en unik möjlighet att uppleva Noa Eshkols koreografiska teori i praktiken på Norrköpings Konstmuseum, under ledning av ”The Noa Eshkol Chamber Dance Group”. Workshopen riktar sig till dig som arbetar professionellt med dans. Workshopen ges på engelska.

23 september – Öppen dansworkshop med ”The Noa Eshkol Chamber Dance Group”

Nu har du en unik möjlighet att uppleva Noa Eshkols koreografiska teori i praktiken på Norrköpings Konstmuseum, under ledning av ”The Noa Eshkol Chamber Dance Group”. Workshopen kräver inga förkunskaper och riktar sig till dig som tycker om att dansa och har fyllt 15 år. Workshopen ges på engelska.

24 september –  Föreställning med ”The Noa Eshkol Chamber Dance Group”

Under Kulturnatten gästar The Noa Eshkol Chamber Dance Group Norrköping för att ge en unik dansföreställning med koreografier av legendariska Noa Eshkol