Kulturnatt På Konstmuseet

Publicerad: 26 sep 2023

Välkommen till Kulturnatt på Norrköpings Konstmuseum. Under tre dagar 29 september till 1 oktober bjuder vi in till härliga konst- och kulturupplevelser för alla åldrar! Årets Kulturnatt bjuder på konstnärssamtal med Lars Kleen, cykelvisning med offentlig konst, såpbubblor, konserter och skapande för barn och unga. Vi har fri entré till alla utställningar och aktiviteter.

UTSTÄLLNINGAR

Lars Kleen –  Flod

27.05.2023 – 14.01.2024

Blick Stilla

12.07.2022 – tillsvidare

Ett något överväldigar förståndet/Konstmuseets samling

23.04.2022 – tillsvidare

Åsa Jungnelius – Den inre världsutställningen

Se separat program

MISSA INTE:

Konstnärssamtal med Lars Kleen

Välkommen på ett samtal mellan konstnären Lars Kleen och curator Helena Scragg i utställningen “Flod”. som just nu visas i galleri 5, 4 och 3. Begränsat antal platser, först till kvarn.

👉🏻 Lördag 30/9 kl.14:30

Cykelvisning med offentlig konst

Följ med på en cykelvisning av den offentliga konsten längs stadens promenader med intendenterna Aldìs Hoff och Mattias Åkeson. Visningen avslutas i Inre hamnen med fokus på konstnären Åsa Jungnelius gestaltningsprojekt ”Den inre världsutställningen”.

👉🏻 Lördag 30/9 kl. 13:00

Barnens Kulturnatt

Välkommen till en spännande och kreativ Kulturnatt med Ateljé Krumeluren! Kom och skapa både ute och inne, blås stora och små bubblor eller följ med våra pedagoger på familjevisning i aktuella utställningar. Välkommen att använda din fantasi!

👉🏻 Aktiviteter fredag-söndag

NYHET: Barnens konstfredag på Konstmuseet

Under höstens fredagar öppnar Konstmuseets ateljé upp för barn och deras vuxna att komma och titta på konst tillsammans och skapa egna verk.

Konsert med Tisdag på torsdag

Välkommen till en konsert med frijazztrion ”Tisdag på torsdag” i Harlekinen. Konserten genomförs som ett samarbete med Annan Musik. Begränsat antal platser först till kvarn.

👉🏻 Lördag 30/9 kl. 18:30

—————————————————————————————————————————————————–