Framtid-Barnutställning på Konstmuseet

FRAMTID

En barnutställning på Konstmuseet

26 juli – 3 september

Utställningen är av barn, för barn och allt du ser i den kommer till under Krumeluren Pop-Ups resor i parker och badplatser sommaren 2023. Med utgångspunkt i Piranesis ruiner och Lars Kleens konstruktioner har barn och unga skapat egna verk där de funderat kring framtidens stad i träbyggen, måleri och tillsammansbilder. Barnutställningen visas 26 juli-3 september!

Rösta för framtiden!

Vem tycker du har haft den bästa idén bland målningarna i utställningen? Besök oss och rösta på din favorit. Vinnaren får ett fint pris och vi lottar även ut ett pris bland er som besökt utställningen och tagit ställning. När utställningen är slut går det bra att ta hem de verk ni skapat. 5-24 september finns de tillgängliga för upphämtning, fråga i receptionen.

E-post: konstmuseet@norrkoping.se

Besök oss gärna på Instagram:

@ateljekrumeluren

@Norrköpingskonstmuseum